Ostrołęka JAK WYGLĄDA PRZEBIEG PRZEGLĄDU TWOJEJ KASY FISKALNEJ?
W TYM ARTYKULE DOWIESZ SIĘ JAKIE CZYNNOŚCI WYKONUJEMY BY TWOJA KASA ZAWSZE BYŁA GOTOWA DO DZIAŁANIA
W Plik24.pl w Ostrołęce od wielu lat zajmujemy się sprzedażą i serwisem kas fiskalnych. Jesteśmy partnerem polskiego producenta kas POSNET, które dominują na naszym biało-czerwonym rynku. Produkty tej firmy cechują się solidnym wykonaniem, prostotą w obsłudze, wytrzymałością i innowacyjnością. Posiadamy w Ostrołęce kompetentnych pracowników, którzy obsługują klientów przy wyborze odpowiedniej kasy i wykonują prace związane z serwisem / przeglądem.
Przyjęcie kasy fiskalnej
Przy przyjęciu twojej kasy fiskalnej zadamy tobie kilka następujących pytań. Mają one na celu usprawnienia naszej pracy i kontaktu z klientem oraz uniknięcia nieprzewidzianych okoliczności.
- Czy jesteśmy serwisem urządzenia?
- Jakie jest to urządzenie fiskalne kasa, czy drukarka?
- Kiedy był robiony ostatni przegląd?
- Miał Pan jakieś problemy z kasą?
- Czy do urządzenia fiskalnego są podłączane urządzenia zewnętrzne?
- Na jaki czas ustawić przypomnienie o przeglądzie?
- Czy dostarczono książeczkę serwisową?
- Czy dostarczono zasilacz do kasy?
- Czy kasa jest po raporcie dobowym?
Po czym sprawdzamy przy tobie czy plomby w kasie lub drukarce fiskalnej nie zostały naruszone. Włączamy ją i weryfikujemy czy wszystko działa tak jak powinno. Na koniec informujemy Ciebie o terminie odbioru kasy po przeglądzie. Przebieg samego przeglądu wygląda następująco.
Przegląd kasy / przeglądu drukarki fiskalnej
Zaczynamy od wypełnienia książeczki serwisowej w której to wpisujemy wymagane dane takie jak – raport serwisowy, spisujemy prawidłowe liczniki z raportu, sprawdzamy poprawność daty i godziny, jeśli okaże się że jest ona błędna ustawiamy na poprawną. Po wykonaniu tych czynności rozplombowujemy kasę fiskalną by przejść do kolejnych kroków szczegółowego testu.
W szczegółowym teście serwisowym twojej kasy fiskalnej wykonujemy w kolejności:
- Test klawiatury
- Test wyświetlaczy
- Test czujników mechanizmu
- Test jakości wydruku
- Test zasilacza
- Test diod
- Test pamięci flash i fiskalnej
- Test procesora
- Test KE
- Test akumulatora
- Zaplombowanie
Następnie przeprowadzamy analizę raportu testów
- Paragon testowy
- Raport dobowy
- Raport serwisowy
- Zmieniamy datę na przegląd serwisowy według ustaleń z klientem
- Tworzymy kopię karty pamięci i konfiguracji oraz nagranie danych na płytę CD dla klienta
- Wypełnienie książeczki serwisowej
Po tych czynnościach czyścimy kasę fiskalną i sprawdzamy skan książki serwisowej
- Wystawiamy fakturę VAT
Przy wydaniu kasy klientowi
- Podpisy klienta w książeczce
- Podpisanie zgłoszenia przez klienta
- Wykonujemy zdjęcia książeczki, które nastęnie wysyłamy POSNET’owi, w ramach obowiązującego obowiązku
Rozliczamy fakturę VAT i tworzymy aport elektroniczny dla producenta.
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ CO NALEŻY ZROBIĆ PRZY CHĘCI ZMIANY PUNKTU SERWISOWEGO TWOJEJ KASY / DRUKARKI FISKALNEJ